Drzewo typów

Drzewo typów to sposób organizowania i porządkowania elementów w bibliotekach.

Organizacja na zasadzie drzewa typów polega na definiowaniu nazw obiektów z zastosowaniem zagłębienia członów nazwy stopniowo na kolejnych poziomach w celu łatwiejszego odnalezienia odpowiedniego elementu i zastosowania go w projekcie.

Wprowadzanie elementu do biblioteki projektu z poziomu obiektu (okna właściwości) polega na definiowaniu nazwy typu podzielonej na poziomy zagłębienia za pomocą znaku „/” (slash), co skutkuje odpowiednim umiejscowieniem go w poziomach drzewa.

Poniżej przykład nazwy nadanej wodomierzowi i sposób odnalezienia elementu w drzewie:

Nazwa typu: Skrzydełkowy/Jednostrumieniowy/gwintowany/DN20, QN 2,5

Lokalizacja w drzewie pokazana jest na rys. 39.

Rys. 38.   Drzewo typów po rozwinięciu

U dołu okna z drzewem typów pasek  usprawnia odnajdywanie elementów, a przycisk  pozwala na zwinięcie listy do elementów pierwszego podziału, jak poniżej:

Rys. 39.   Drzewo typów zwinięte

 

Przycisk  służy do czyszczenia pola .

￿