Wprowadzanie wyłazu dachowego

Program ArCADia-ARCHITEKTURA umożliwia wprowadzenie w istniejący już w projekcie dach okien połaciowych.

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek iha_16 Wyłaz dachowy

Program AutoCAD lub ArCADia-INTELLICAD:

      Pasek narzędzi ArCADia-ARCHITEKTURA iha Wstaw wyłaz dachowy

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek iha_16 Wyłaz dachowy

Program ArCADia 10:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek  Wyłaz dachowy

Po wywołaniu z okna wstawiania obiektu opcji Przejście do dialogu Właściwości pojawi się okno Właściwości elementu: Wyłaz dachowy:

o_wylaz-dach

Rys. 283      Okno właściwości wyłazu dachowego przed wstawieniem

Przy wprowadzaniu wyłazu dachowego mamy możliwość definicji wielkości elementu:

Szerokość całkowita – szerokość wyłazu.

Wysokość całkowita – wysokość wyłazu.

Właściwości kołnierza – okno wielkości kołnierza wokół wyłazu dachowego.

Zapisz w szablonie – zapisuje do szablonu ustawienia pisaków, wybranego stylu i inne parametry elementu.

o_wylaz-dach3

Rys. 284      Okno właściwości kołnierza wyłazu dachowego

Po zatwierdzeniu danych można wprowadzać wyłaz dachowy pojedynczo lub kilka jednocześnie po zadaniu ilości, kierunku i odległości między nimi.

Podczas rysowania, z poziomu okna wstawiania, okna zgłoszeń lub obszaru poleceń, dostępne są następujące funkcje:

      Śledzenie osi – opcja wykrywa punkty i krawędzie wprowadzonych elementów, prowadząc od nich osie poziome i pionowe względem ekranu lub, jeśli jest to np. krawędź ściany, także pokazuje przedłużenie takiej linii.

      Śledzenie kątów – opcja wskazuje zadane w powyższym oknie kąty, wyznaczając je od wprowadzonych wcześniej elementów, np. od krawędzi narysowanych ścian.

      Wykrywanie – opcja wykrywa krawędzie, osie, narożniki i punkty elementów już wprowadzonych do projektu, umożliwiając tym samym precyzyjne osadzenie kursora na narysowanych obiektach.

      Odniesienie – umożliwia wstawienie obiektu w zadanej odległości od wybranego punktu.

      Anuluj – przerywa działanie funkcji bez wstawienia obiektu.

      Cofnij – usuwa ostatnio wstawiony obiekt.

      Gotowe – kończy wstawianie obiektu.

￿