Dachy > Okna dachowe

Wprowadzanie okien dachowych

Program ArCADia-ARCHITEKTURA umożliwia wprowadzenie w istniejący już w projekcie dach okien połaciowych.

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek isl_16 Okno dachowe

Program AutoCAD lub ArCADia-INTELLICAD:

      Pasek narzędzi ArCADia-ARCHITEKTURA dach4.bmp Wstaw okno dachowe

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek isl_16 Okno dachowe

Program ArCADia 10:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Budynek  Okno dachowe

Po wywołaniu z okna wstawiania obiektu opcji Przejście do dialogu Właściwości pojawią się Właściwości elementu: Okno dachowe:

o_okno dach

Rys. 281      Okno właściwości okna dachowego przed jego wstawieniem

Przy wprowadzaniu okna dachowego mamy możliwość definicji następujących parametrów:

Szerokość całkowita – szerokość okna.

Wysokość całkowita – wysokość okna.

Odległość futryny od dolnej krawędzi połaci dachu – posadowienie okna względem dolnej krawędzi dachu.

Zapisz w szablonie – zapisuje do szablonu ustawienia pisaków, wybranego stylu i inne parametry elementu.

Po zatwierdzeniu danych można wprowadzać okna dachowe pojedynczo lub kilka jednocześnie po ówczesnym zadaniu ilości kierunku i odległości między nimi.

Podczas rysowania, z poziomu okna wstawiania, okna zgłoszeń lub obszaru poleceń, dostępne są następujące funkcje:

      Śledzenie osi – opcja wykrywa punkty i krawędzie wprowadzonych elementów, prowadząc od nich osie poziome i pionowe względem ekranu lub, jeśli jest to np. krawędź ściany, także pokazuje przedłużenie takiej linii.

      Śledzenie kątów – opcja wskazuje zadane w powyższym oknie kąty, wyznaczając je od wprowadzonych wcześniej elementów, np. od krawędzi narysowanych ścian.

      Wykrywanie – opcja wykrywa krawędzie, osie, narożniki i punkty elementów już wprowadzonych do projektu, umożliwiając tym samym precyzyjne osadzenie kursora na narysowanych obiektach.

      Odniesienie – umożliwia wstawienie obiektu w zadanej odległości od wybranego punktu.

      Anuluj – przerywa działanie funkcji bez wstawienia obiektu.

      Cofnij – usuwa ostatnio wstawiony obiekt.

      Gotowe – kończy wstawianie obiektu.

￿