Wprowadzanie ścian wirtualnych

W programie ArCADia pomieszczenia tworzą się automatycznie podczas rysowania ścian, gdy program wykryje zamknięcie konturu pomieszczenia. Do dodatkowej, ręcznej kontroli tworzenia i podziału pomieszczeń służą wirtualne ściany.

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek ivw_16 Ściana wirtualna

Program AutoCAD lub ArCADia-INTELLICAD:

      Pasek narzędzi ArCADia-ARCHITEKTURAscia2.bmp Wstaw ścianę wirtualną

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek ivw_16 Ściana wirtualna

Program ArCADia 10:

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek  Ściana wirtualna

Wstawienie ściany wirtualnej do istniejącego pomieszczenia powoduje jego podział.

UWAGA: Końce ściany wirtualnej powinny stykać się z krawędziami granicznej ściany.

Pomieszczenia można też tworzyć wyłącznie ze ścian wirtualnych, poprzez odrysowanie ich konturem.

Podczas wstawiania ściany wirtualnej, z poziomu paska wstawiania, okna zgłoszeń lub obszaru poleceń, dostępne są następujące polecenia:

      Śledzenie osi – opcja wykrywa punkty i krawędzie wprowadzonych elementów, prowadząc od nich osie poziome i pionowe względem ekranu lub, jeśli jest to np. krawędź ściany, także pokazuje przedłużenie takiej linii.

      Śledzenie kątów – opcja wskazuje zadane w powyższym oknie kąty, wyznaczając je od wprowadzonych wcześniej elementów, np. od krawędzi narysowanych ścian.

      Wykrywanie – opcja wykrywa krawędzie, osie, narożniki i punkty elementów już wprowadzonych do projektu, umożliwiając tym samym precyzyjne osadzenie kursora na narysowanych obiektach.

      Odniesienie – umożliwia wstawienie wirtualnej ściany w zadanej odległości od wybranego punktu (dostępna tylko przed wstawieniem pierwszego fragmentu ściany).

      Pomiędzy punktami (środek) – rozpoczyna rysowanie ściany w środku wskazanej odległości (odległość podaje się poprzez wskazanie dwóch punktów).

      Pomiędzy punktami (procentowo) – rozpoczyna rysowanie ściany w zadanym procentowym podziale wskazanej odległości (odległość podaje się poprzez wskazanie dwóch punktów).

      Równoległy – umożliwia wprowadzenie elementu równoległego do wskazanego.

      Kontynuuj – umożliwia kontynuowanie wirtualnej ściany na przedłużeniu poprzedniego segmentu.

      Cofaj – cofa ostatnio wprowadzony fragment wirtualnej ściany.

      Kąt – wstawia fragment wirtualnej ściany przy ustalonym kącie.

      Długość – wstawia fragment wirtualnej ściany o ustalonej długości.

      Zamknij – zamyka rysowany kontur, prowadząc wirtualną ścianę do punktu startowego i kończy polecenie.

      Anuluj – przerywa działanie funkcji.

      Gotowe – kończy wstawianie wirtualnej ściany.

￿