Współpraca z innymi programami > R3D3 Rama 3D

Import pliku F3D

Opcja importuje szkielet konstrukcji stworzony w programie R3D3-Rama 3D, który po wczytaniu będzie jednym obiektem, ale będzie go można rozbić na pojedyncze elementy, które podlegają edycji. Szkielet domyślnie jest jednym obiektem, ale jeśli w projekcie będzie więcej niż jedna kondygnacja zostanie on podzielony na te kondygnacje.

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek  Import F3D

Program AutoCAD lub ArCADia-INTELLICAD:

      Pasek narzędzi ArCADia-ARCHITEKTURA  Importuj szkielet prętowy z pliku F3D

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek ispc_16 Import F3D

Program ArCADia 10:

      Wstążka Architektura ⇒ grupa logiczna Budynek  Import F3D

 

Po wywołaniu opcji otwierane jest okno, którym należy wskazać plik. Następnie można wprowadzić szkielet, lub jeszcze przed wstawieniem wejść w okno Właściwości elementu: Konstrukcja szkieletów prętowych:

Rys. 406      Okno właściwości wprowadzanego szkieletu

Wygląd – panel umożliwiający zdefiniowanie rodzaju, koloru i grubości pisaków dla wprowadzanego elementu na rzut, w widoku 3D będą pokazane powierzchnie, których materiał zadawany jest także w tym panelu. Dodatkowo domyślnie zaznaczona jest opcja Pokaż punkt wstawienia, którą w razie potrzeby można wyłączyć.

Nazwa – nazwa dla zespolonego szkieletu.

Kąt – kąt obrotu wstawianej na rzucie konstrukcji.

Wysokość bazowa – wysokość położenia wprowadzanej konstrukcji.

Zapisz w szablonie – zapisuje do szablonu ustawienia pisaków, wybranego stylu i inne parametry elementu.

Naciśnięcie przycisku OK pozwala na powrót do rysunku i wprowadzenie słupa. Wprowadzenie elementu polega na wskazaniu jego lokalizacji. Podczas rysowania, z poziomu okna wstawiania, okna zgłoszeń lub obszaru poleceń, dostępne są następujące funkcje:

      Odniesienie – umożliwia wstawienie szkieletu prętowego w zadanej odległości od wybranego punktu.

      Pomiędzy punktami (środek) – rozpoczyna rysowanie elementu w środku wskazanej odległości (odległość podaje się poprzez wskazanie dwóch punktów).

      Pomiędzy punktami (procentowo) – rozpoczyna rysowanie elementu w zadanym procentowym podziale wskazanej odległości (odległość podaje się poprzez wskazanie dwóch punktów).

      Anuluj – przerywa działanie funkcji bez wstawienia elementu.

Rys. 407      Przykład zaimportowanego do programu szkieletu konstrukcji

Wiecej:

Właściwości konstrukcji prętowej

Edycja konstrukcja prętowej

￿