Import obiektów

Dla rozszerzenia biblioteki obiektów 3D można wprowadzać obiekty w formacie 3DS, ACO i o2c.

Wywołanie:

      Okno Eksplorator obiektów  Importuj obiekt 3D

o_obiekt3d

Rys. 322      Okno importu obiektów 3D

Nazwa – nazwa obiektu.

Położenie – zachowanie obiektu podczas wprowadzania: spada na podłogę, jest przyciągany do sufitu czy też zostaje na zadanym poziomie.

Rozmiar – wielkości wprowadzanego elementu domyślnie zmieniane procentowo w każdej płaszczyźnie.

Jednostki – definicja jednostki, w jakiej element powstał.

Zastosuj do wszystkich – przy imporcie kilku obiektów jednocześnie można dla wszystkich importowanych elementów jednocześnie policzyć widok 2D i 3D.

Ikona – obraz 2D zapisany jako podgląd wprowadzanego obiektu, który będzie umieszczony w bibliotece.

Utwórz >> – przycisk zapisujący obecne ustawienie podglądu 3D i widoku z góry dla wprowadzanego elementu.

Symbol – symbol obiektu wyświetlany na rzucie (jako uproszczony element lub rzeczywisty widok z góry).

Do programu można wprowadzać obiekty .3ds, .o2c i .aco poprzez tę samą funkcję. W oknie Wybierz obiekty 3D wybiera się, jaki typ obiektu będzie wprowadzany.

UWAGA: Przed zaimportowaniem obiektów .aco należy w oknie Opcje ⇒ Foldery tekstur wskazać ścieżki tekstur wprowadzanych obiektów. Jeśli obiekty znajdują się w bibliotece programu ArCon, to należy podać ścieżkę, np. c:/Program Files/INTERsoft/ArCon/Tekstury.    
Jeśli ścieżki do tekstur nie zostaną wprowadzone przed importem obiektów, nowe elementy będą białe (nie będą posiadały żadnej tekstury).

￿