Dla rozszerzenia biblioteki obiektów 3D można wprowadzać obiekty w formacie 3DS, ACO i o2c.
•
Okno Eksplorator obiektów ⇒ Importuj obiekt 3D
Rys. 322 Okno importu obiektów 3D
Nazwa – nazwa obiektu.
Położenie – zachowanie obiektu podczas wprowadzania: spada na podłogę, jest przyciągany do sufitu czy też zostaje na zadanym poziomie.
Rozmiar – wielkości wprowadzanego elementu domyślnie zmieniane procentowo w każdej płaszczyźnie.
Jednostki – definicja jednostki, w jakiej element powstał.
Zastosuj do wszystkich – przy imporcie kilku obiektów jednocześnie można dla wszystkich importowanych elementów jednocześnie policzyć widok 2D i 3D.
Ikona – obraz 2D zapisany jako podgląd wprowadzanego obiektu, który będzie umieszczony w bibliotece.
Utwórz >> – przycisk zapisujący obecne ustawienie podglądu 3D i widoku z góry dla wprowadzanego elementu.
Symbol – symbol obiektu wyświetlany na rzucie (jako uproszczony element lub rzeczywisty widok z góry).
Do programu można wprowadzać obiekty .3ds, .o2c i .aco poprzez tę samą funkcję. W oknie Wybierz obiekty 3D wybiera się, jaki typ obiektu będzie wprowadzany.
UWAGA:
Przed zaimportowaniem obiektów .aco należy w oknie Opcje ⇒ Foldery
tekstur wskazać ścieżki tekstur wprowadzanych obiektów. Jeśli obiekty
znajdują się w bibliotece programu ArCon, to należy podać ścieżkę, np.
c:/Program Files/INTERsoft/ArCon/Tekstury.
Jeśli
ścieżki do tekstur nie zostaną wprowadzone przed importem obiektów, nowe
elementy będą białe (nie będą posiadały żadnej
tekstury).