Elementy 3D modyfikowane są analogicznie do modyfikacji symboli 2D.
Rys. 318 Okno edycji obiektów 3D
Tab. 49 Narzędzia modyfikacji obiektów 3D
|
Właściwości |
Otwiera okno Właściwości. |
|
Malarz czcionek i pisaków |
Przejmuje ustawienia pisaków (grubości i rodzaje linii) oraz wielkość i rodzaj czcionki. |
|
Usuń zaznaczone elementy |
Kasuje wybrane elementy. |
|
Pisaki |
Definicja rodzaju linii, którymi rysowany jest wprowadzany element. |
|
Powierzchnie |
Przypisanie materiałów lub tekstur dla poszczególnych powierzchni wprowadzanego elementu. |
Wielkość obiektu, kąty wstawienia i wysokość, na jakiej się znajduje, można edytować w oknie Właściwości wstawionego elementu 3D. Nowa wersja programu pozwala na obrót obiektów w osiach X i Y, dzięki czemu np. będzie można dopasować kąt wstawienia auta do pochylenia podjazdu.
Rys. 319 Okno właściwości obiektu 3D
Okno właściwości obiektów 3D uległo zmianie, zostały usunięte opcje odbicia w pionie i w poziomie, gdyż są one dostane z poziomu rysunku (lustro), a dodane zostały dwie nowe opcje:
Generuj symbol na rzucie z bryły 3D – tworzy nowy rysunek dla obiektu 3D generując go przy zamykaniu okna. Przy obrocie elementów w osiach X i Y nie są aktualizowane ich widoki, symbol na rzucie domyślnie nie jest zmieniany. Czas generowania nowego symbolu jest zależny od skomplikowania elementu i mocy komputera.
Przywróć domyślny symbol na rzucie – przywraca domyślny rysunek obiektu niezależnie od jego obrotu w osiach X i Y.
Własne obiekty wprowadzone jako pliki .3ds, .o2c lub .aco po zapisaniu do biblioteki można dodatkowo modyfikować w samym Eksploratorze obiektów poprzez wywołanie z menu kontekstowego opcji Właściwości.
Rys. 320 Okno importu obiektów 3D
Powyższe okno jest analogiczne do okna importu obiektów 3D.
UWAGA: Zmiana nazwy obiektu 3D spowoduje, że obiekt ten, użyty we wcześniejszych projektach, straci swój wygląd 3D. Zmiany wielkości obiektu nie mają wpływu na poprzednie projekty.