Podstawy działania programu

Budynki

Rysowanie projektu architektonicznego powinno rozpocząć się od stworzenia budynku. Po wstawieniu widoku w oknie Menadżera projektu zostaje dodana ikona bud1.bmp Dodaj nowy budynek. Wywołanie opcji spowoduje wyświetlenie poniższego okna:

Rys. 79        Okno Nowy budynek

Po zatwierdzeniu nazwy zostanie stworzony budynek z pierwszą kondygnacją o domyślnej nazwie i pozostałych parametrach.

Tab. 14 Po zaznaczeniu nazwy budynku z drzewa okna Menadżer projektu dostępne są
następujące opcje modyfikacji:

wlasciwosci.bmp

Właściwości budynku

Otwiera okno Właściwości

bud1.bmp

Dodaj nowy budynek

Dodaje kolejny budynek do rysunku, wyświetlając okno Nowy budynek.

bud2.bmp

Usuń budynek

Usuwa aktywny budynek.

bud5.bmp

Przesuń budynek

Przesuwa budynek we wskazaną lokalizację.

kond1.bmp

Kopiuj budynek

Tworzy kopię budynku, wprowadzając ją we wskazane miejsce.

kond2.bmp

Kopiuj budynek jako odbicie lustrzane

Tworzy kopię budynku w jego lustrzanym odbiciu.

kond3.bmp

Dodaj kondygnację

Dodaje kolejną kondygnację z poziomu budynku i umieszcza ją nad kondygnacją aktywną, otwierając okno Właściwości kondygnacji.

Wiecej:

Kreator budynku

￿