Praca w trybie projektowania > Obiekty i grupy > Zapisywanie i ładowanie obiektów

Opcja dla obiektów o2c

Okno dialogowe wywołać można poprzez menu Opcje/Program/Obiekty o2c...

Można w nim określić, co powinno stać się z teksturami, zapisanymi w obiektach o2c. Ponieważ zasadniczo w ArConie tekstury ładowane są z dysku, mogą być używane wspólnie przez różne obiekty. Pozwala to na znaczne obniżenie zapotrzebowania na pamięć. Teraz jednak w obiektach o2c tekstury są zapisane w nich samych. Aby udostępnić te tekstury także dla innych obiektów (również dla innych obiektów o2c), istnieje możliwość zapisania podczas ładowania obiektów o2c ich tekstur jako osobne pliki na dysku twardym. W obiektach o2c- są zawarte nie tylko same tekstury, ale również ich „historia stworzenia”, a dokładniej: nazwa pliku wraz ze ścieżką względem predefiniowanej ścieżki bazowej. Jeśli obiekt o2c- znajdzie podczas ładowania taki plik, zostanie użyta tekstura z pliku, aby większa ilość obiektów o2c mogła jej użyć w ArConie. Wybór opcji bez zapisu spowoduje nie zapisywanie tekstur z obiektów o2c podczas ich ładowania. Alternatywa zapis względem ścieżki bazowej tekstur zapisze teksturę względem ścieżki, która podawana jest w oknie dialogowym podstawowych ustawień programu w obszarze Ścieżka dla tekstur. Alternatywa zapisz względem pozwala na podanie odrębnej ścieżki bazowej, do której mają być zapisywane tekstury. Za pomocą ostatniej opcji można uniknąć „zaśmiecania” normalnego katalogu tekstur podczas używania dużej ilości obiektów o2c.

Podobne okno dialogowe można uzyskać podczas zapisywania obiektów o2c jako obiektów ACO i wybrania w opisywanym właśnie oknie dialogowym opcji bez zapisu. Można wtedy jeszcze raz „w locie” wprowadzić ustawienia, aby uniknąć sytuacji, że stworzony obiekt ACO rzeczywiście nie znajdzie tekstury na komputerze.