Obiekty projektowe w trybie konstrukcji

Od wersji 7 również w trybie konstrukcji pojawiła się możliwość ładowania i wprowadzania obiektów 3D. Funkcjonalność ta znacznie ułatwia projektowanie i przyspiesza pracę w ArCon. Za pomocą kliknięcia prawym klawiszem myszy na ikonie  wywoływane jest okienko dialogowe Wybór obiektu, przypominające Eksplorator ArCon i pozwalające na wybór obiektu do wstawienia.

Przy pierwszym uruchomieniu wersji ArCon okno to jest wywoływane już przy pierwszym kliknięciu myszą na ikonie. Po pierwszym wybraniu obiektu zachowanie to zmienia się. Od teraz do dyspozycji jest ostatnio używany obiekt, także w następnej sesji z ArCon. Obiekt zostaje wybrany, po wybraniu go myszą w prawej części okna dialogowego, tzn. nazwa zostaje podświetlona na niebiesko i okno zostaje zamknięte poprzez wybór ikony . Jeśli okno zostanie zamknięte poprzez , procedura wyboru zostanie przerwana wciąż będzie obowiązywać wcześniej wybrany obiekt.

Po dokonaniu wyboru obiektu wzgl. jeśli pożądany obiekt jest aktywny, do umieszczenia obiektu są do dyspozycji trzy narzędzia na pasku-jak. Narządzie Swobodne położenie obiektu  umiejscawia obiekt przy następnym kliknięciu w rysunku. Przed ostatecznym umieszczeniem dla wszystkich narzędzi widoczny jest podgląd obiektu. Dodatkowo podczas fazy podglądu można zmienić punkt odniesienia za pomocą użycia skrótu klawiszowego Ctrl-W. Narzędzie Umieszczenie obiektu w odległości  pozwala na precyzyjne wstawienie. Podgląd zostaje pokazany w predefiniowanej odległości. Odstęp można ustawić w oknie dialogowym Wstawianie obiektów, które jest dostępne po kliknięciu prawym klawiszem na ikonie narzędzia lub podczas umieszczania obiektu.

Trzecia metoda to Umieszczenie obiektu symetrycznie. Ważny jest tu bieżący punkt odniesienia, użyty do podglądu.

Więcej:

Obracanie obiektów projektowych w trybie konstrukcji

Obracanie obiektów projektowych w trybie konstrukcji względem dowolnego punktu